SK | CZ

Funkcie

Predaj v optike

Evidencia zákaziek, maloobchodný predaj

 Evidencia predaja v programe TISS Optic funguje zákazkovým systémom. Zákazka je všetko, čo poskytuje optika klientovi - vyšetrenie, predaj okuliarov, predaj doplnkových produktov - to všetko je zákazka. Zákazka môže byť anonymná (napríklad predaj puzdra alebo roztoku), kde nás nezaujíma, kto je klientom. Zákazka je však vo väčšine prípadov naviazaná na klienta. V zákazke sa evidujú kompletné informácie o predaji: produkty, identifikácia klienta, údaje do výroby a prípadné nálezy optometristu. Predaj môže byť priamo prepojený s eKasou či terminálom. Zákazka však nemusí byť ukončená platbou alebo faktúrou (napríklad keď zákazník zrealizuje zákazku, no príde ju vyplatiť neskôr).

Formy úhrad a možnosti platieb v optike

Formy úhrad a možnosti platieb v optike

TISS Optic podporuje aj možnosť nielen maloobchodu, ale aj predaja na faktúru so splatnosťou. K samotným zákazkám je možné vytvárať viacero dokumentov - dodacie listy, zálohové faktúry, objednávkové formuláre a iné. Jedným z týchto dokumentov je aj faktúra. Faktúru je možné samozrejme urobiť komukoľvek z databázy a predmetom fakturácie nemusia byť len položky zo skladu optiky.
Práca optometristu a očného optika

Práca optometristu a očného optika

Pre výrobu okuliarov je potrebné evidovať viacero parametrov zraku. TISS Optic umožňuje každej optike zvoliť si tie, ktoré chce používať. Je možné používať alebo skryť vypĺňanie priemerov, subjektívnych hodnôt a podobne. Pracovná karta slúži ako podklad pre výrobu okuliarov. TISS Optic dokáže pracovnú kartu prispôsobiť každej optike individuálne. Viac o vizuáli zákazkovej karty nájdete v sekcii Prehliadka programom.
Štatistiky a manažérske výstupy

Manažérske štatistiky pre kontrolu v optike


TISS Optic ponúka viacero štatistických výstupov. Veľkou výhodou TISS Optic je variabilita, preto si každý majiteľ optiky môže samostatne vybrať kombináciu filtrov, ktoré chce sledovať. Obľúbené sú však manažérske výstupy, kde sa v zhrňujúcich pohľadoch odsleduje viacero zaujímavých parametrov. Tie je vhodné sledovať najmä kvôli tomu, aby mal majiteľ pod kontrolou podozrivé transakcie, ktoré TISS identifikuje, podozrivé storná, neporiadnych zamestnancov, a podobne. TISS Optic rovnako identifikuje pracovitých kolegov, ktorí tvoria najväčší príspevok k marži firmy a mnohé ďalšie.
Evidencia dokladov

Evidencia prijatých dokladov, sklad a cenotvorba produktov

Systém umožňuje tvoriť ceny produktov na základe vzorcov (indexov) spojených s nákupnými cenami, na základe požadovanej marže alebo podľa vlastného rozhodnutia. S cenotvorbou úzko súvisí aj možnosť priznávať rôzne typy zliav vybraným zákazníkom alebo zliav na základe načítania zákazníckej karty vašej optiky. Ak má obsluha povolené príslušné práva, môže dať mimoriadnu zľavu aj priamo pri predaji.
Marketing a vracanie sa klientov

Marketing a cielenie na vracanie sa klientov

Vernostné karty klientom a zľavový program
Zákaznícke alebo zľavové karty zvyšujú predajnosť. TISS Optic vie priradiť rôznym zákazníkom alebo kategóriám zákazníkov rôzne preddefinované zľavy. Zľavy je možné okrem kariet individuálne uplatňovať pri každom predaji. Ich výška a oprávnenia pre obsluhu sú vecou nastavenia tak, aby obsluha nemohla dať vysokú zľavu alebo aby zľavu nezískal zákazník, ktorý na ňu nemá nárok. Evidencia takýchto kariet je vhodná aj pre ďalší marketing a štatistiky úspešnosti rôznych kampaní pre podporu predaja.
Najpoužívanejší vernostný systém je evidencia bodov. Optika poskytne zákazníkovi toľko bodov, za koľko urobil nákup. Nákup v hodnote 500€ je teda 500 bodov. Optika si interne nastaví, že 1 bod = 0,10€. Pre ďalší nákup je tak klientovi poskytnutá zľava v hodnote 500 bodov, teda 50€. Hodnotu bodu si môže optika nastaviť úplne individuálne podľa svojej marketingovej stratégie.

Automatické pripomienky po roku od vyšetrenia alebo po exspirácii roztoku či kontaktných šošoviek
Cez TISS Optic sa svojim zákazníkom pripomínate automaticky. Sami v optike si určíte interval, kedy sa “pripomienková SMS” má zákazníkovi odoslať – napríklad po roku od poslednej návštevy (po poslednom vyšetrení), po 3 mesiacoch (keď exspiruje roztok, ktorý zákazník naposledy kúpil) alebo inokedy, podľa Vašej voľby. SMS pripomienky pre zákazníkov aj s dodatočnou zľavou na nový nákup majú v optikách obrovský úspech a predajný efekt.

Meniny a narodeniny pacientov
Pre podporu predaja systém TISS Optic eviduje narodeniny a meniny každého klienta. Systém TISS dokáže odosielať napríklad automaticky SMS s jednorazovou 10€ “narodeninovou” alebo meninovou zľavou presne v deň sviatku klienta. Možností, kedy vie TISS sám kontaktovať zákazníka, je veľmi veľa, závisí na rozhodnutí manažmentu, ako pristúpi ku kontaktu so svojimi zákazníkmi.
Rezervačný systém

Rezervačný systém, rezervácie cez web, eshop

Rezervačný systém prispôsobuje výpočet voľných termínov Vami nastavenej dĺžke vyšetrenia a typu vyšetrenia. Rovnako sa doň zaevidujú aj Vaše dovolenky alebo plné termíny. Systém sa klientovi s jeho termínom pripomenie automaticky SMS správou deň vopred.
Fakturácia a dávky pre poisťovne

Fakturácia a dávky pre poisťovne


V prípade, ak zasiela očná optika dávky do zdravotnej poisťovne, tieto sú generované zo systému TISS Optik na konci mesiaca automaticky na základe analýzy predaných pomôcok klientom, ktorí majú na úhradu zdravotnej poisťovne nárok.  Systém podporuje plnohodnotne aj fakturáciu.

Kontrola zamestnancov

Rôzne práva a právomoci zamestnancov

TISS je ideálny systém pre firmy s pobočkami a viacerými skladmi. Vedenie firmy má prehľad o predaji na každej pobočke, je vecou privilégií a nastavení, aby každá pobočka mala k dispozícii len svoje vlastné údaje a informácie. Zjednotenie pobočiek pod jeden online systém dáva majiteľom detailný prehľad o výkonnosti nielen pobočky ako takej, ale aj individuálnych výkonoch zamestnancov. 

Sledujte nás na Instagrame




@tissoptic